Door te stellen dat de SystemSix een unieke benadering is voor vermindering van de luchtweerstand, zou een flink understatement zijn. Onze holistische benadering van snelheid heeft een uiterst geavanceerde racefiets opgeleverd die helemaal vanaf het nulpunt is ontwikkeld Vanaf het nulpunt? Jazeker. Het complete SystemSix-project begon met de zoektocht naar het snelst mogelijke wiel voor de moderne bredere banden. Vanaf dat punt hebben we het frame, de voorvork, zadelpen, stuur, stuurpen en de wielen tegelijkertijd als een compleet systeem ontwikkeld. We hebben optimaal gebruikgemaakt van de mogelijkheden van een disc-only-ontwerp. We hebben de buisprofielen op maat gemaakt om de luchtstroom op elk punt te controleren. Er is een stuur & stuurpen-combinatie ontwikkeld die aerodynamisch perfect is zonder de zitpositie uit het oog te verliezen. We hebben de meest positieve testresultaten uit de windtunnel ooit gekregen. En dat allemaal binnen de reglementen van de UCI.
- Lage luchtweerstand door aerodynamisch gevormd frame en onderdelen
- De snelste UCI-reglementaire racefiets tot op heden gemaakt
- Optimale remeigenschappen door de hydraulische schijfremmen met flatmount montage en steekassen